E-nauczyciel (wg metodologii e-math)

to jedyna w pełni interaktywna codzienna pomoc w prowadzeniu lekcji z matematyki.

To coś więcej niż wykłady! To więcej niż martwy tekst, nudne wzory czy testy wyboru. To po prostu interaktywna nauka i zabawa. Uczniowie pokochają lekcje matematyki!

Chcesz prowadzić swoje lekcje z naszym programem? Skontaktuj się z nami!

Czym jest e-nauczyciel?

Diament Oświaty dla e-math.pl

E-nauczyciel (wg metodologii e-math) to jedyne w pełni interaktywne narzędzie do prowadzenia lekcji matematyki w szkołach ponadpodstawowych.

Szybkość dostępu do informacji zawartych w Internecie sprawia, że obserwujemy niezwykle dużą zależność w relacji Uczeń-Internet, a skoro uczniowie tak chętnie korzystają z komputera to dlaczego nie wykorzystać tego zjawiska do nauki przedmiotu ścisłego?

E-nauczyciel jest obszernym zbiorem rzeczywistych lekcji matematyki, a więc zawiera gotowe lekcje, przykłady, ćwiczenia i zadania, które uczeń może rozwiązywać w trakcie zajęć na tablicy interaktywnej. Nauczyciel w tym przypadku nadzoruje pracę ucznia, ale to program sprawdza wyniki i ocenia ucznia, dzięki czemu nauczyciel może poświęcić więcej uwagi na wyjaśnienia ewentualnych problemów oraz trudnych zagadnień.

Program posiada szeroki przekrój zadań, które są zilustrowane odpowiednimi rysunkami, wykresami, symulacjami i animacjami 3D, dzięki czemu pomagają uczniom zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia matematyczne.

Usługa jest tak zaprojektowana, aby była maksymalnie przejrzysta i czytelna, a dodatkowo przypomina arkusze maturalne, a więc przyzwyczaja uczniów do wyglądu rzeczywistego egzaminu. Ponadto nic nie rozprasza ucznia - na stronie nie ma żadnych reklam, wyskakujących okienek, natłoku informacji. Tylko niezbędna wiedza.

E-nauczyciel umożliwia pracę w oparciu o całość lub część materiału dydaktycznego i pozwala elastycznie dopasować go do poziomu i zaawansowania grupy.

E-nauczyciel (wg metodologii e-math) jest dostępny w abonamencie na wybrany okres czasu (np. 1 miesiąc, 6 miesięcy, rok...). Usługa to oszczędność i wygoda, ponieważ abonament upoważnia nauczyciela do korzystania z materiału dydaktycznego z dowolną klasą w dowolnej szkole.
Program nauczania zastosowany na platformie e-math.pl jest zgodny z aktualnymi wytycznymi MEN i został doceniony prestiżową nagrodą   Diament Oświaty 2013 w kategorii Nowoczesne Projekty i Rozwiązania dla Edukacji.

Co to jest metodologia e-math?

e-uczen korepetycje z matematyki przygotowanie do klasówki, egzaminu, matury

Metodologia e-math posłużyła do stworzenia jedynego w pełni interaktywnego narzędzia do nauki matematyki - e‑uczeń dla uczniów, który zastępuje tradycyjny podręcznik, zbiór zadań oraz dostarcza unikalnych narzędzi do rozwiązywania zadań na ekranie komputera.
Program e-uczeń jako jedyny oferuje pełną interaktywność, w której użytkownik rozwiązuje zadania na ekranie, a ścieżka rozumowania jest kontrolowana.

Metodologia e‑math wprowadza również kilkupoziomowe podpowiedzi wspierające nauczanie.

Program koncentruje się na sposobie przekazywania wiedzy i metodach jej wykorzystania w praktyce, gdyż w nauczaniu matematyki nie wystarczy samo pokazanie teorii.

Duża liczba interaktywnych ćwiczeń i zadań w programie pozwala na utrwalanie zdobywanej wiedzy, a testy sprawdzające umożliwiają bieżącą weryfikację postępów w nauce.

Internet w ciągu ostatnich lat zyskał rangę narzędzia niezbędnego do pracy, nauki, a także zabawy.

To co do tej pory sprawiało trudności, teraz może być łatwe i przyjemne dzięki naszemu programowi.

Program jest idealny dla młodzieży, dla której internet jest naturalnym środowiskiem, i która lubi uczyć się przy pomocy platformy internetowej – na lekcjach i w domu.

Zawartość usługi e-nauczyciel

- 21 działów matematyki obejmujących materiał szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- 300 lekcji
- 20 modułów do obliczeń i rysowania, m.in. narzędzie do rysowania figur w układzie współrzędnych, narzędzie do rozwiązywania nierówności kwadratowych, narzędzie do wyznaczania NWW i NWD, itp.
- 2 000 zadań zamkniętych i otwartych
- 50 klasówek
- 250 podsumowań i powtórek materiału
- 31 testów maturalnych z losowo wybieranymi zadaniami zamkniętymi z wybranych działów (tzw. minimatur)
- “ściąga” z wyborem podstawowych zagadnień matematycznych, przydatnych przy rozwiązywaniu zadań
- zestaw wzorów matematycznych (identyczny z maturalnym)
- kalkulator (identyczny z dozwolonym na maturze)
- narzędzie do rysowania odręcznego, przydatne w zaznaczaniu, podkreślaniu, nanoszeniu własnych notatek i rysunków itp.

Czym się różnimy od innych?

10 cech wyróżniających nas na rynku.
- pełna interaktywność programu - uczeń może rozwiązać zadania na tablicy, a program kontroluje wyniki i tok rozumowania; sprawdza poprawność rozwiązań, ocenia ucznia, podpowiada w razie konieczności
- e-math.pl w pełni wykorzystuje potencjał tablic interaktywnych (dotykowych) do nauki matematyki
- posiada zadania zilustrowane rysunkami, wykresami, symulacjami i animacjami 3D, pomagającymi uczniom zrozumieć zagadnienie
- bazuje na tym, co młodzież zna i lubi – na pełnej interaktywności i internecie
- prostota i czytelność szaty graficznej - zadania układem przypominają arkusze maturalne, dzięki czemu oswajają uczniów z tym egzaminem, język jest prosty i czytelny
- elastyczność w wykorzystaniu materiałów dydaktycznych – nauczyciel może wybrać zadania dostosowane do poziomu i zaawansowania klasy
- pozwala budować relację nauczyciel-uczeń-rodzic
- duża liczba powtórek utrwalających materiał lekcyjny
- wyszukiwanie materiału może się odbywać za pomocą: słowa kluczowego, pojęcia lub działu matematycznego
- oszczędność i wygoda - zakupiony abonament upoważnia nauczyciela do korzystania z materiału dydaktycznego z dowolną klasą w dowolnej szkole.

Korzyści?

Referencje

Wszystkim nauczycielom bardzo dziękujemy za opinie i pomysły. Wasza opinia jest dla Nas bardzo cenna. Zapraszamy do przesyłania wszelkich sugestii na adres biuro@4improve.pl

Poniżej zobaczysz wypowiedzi nauczycieli na nasz temat.

Odkąd zaczęłam używać e-math nie mogę uwierzyć, ze praca z tablicą interaktywną może być tak prosta i przyjemna. Od strony merytorycznej materiał przygotowany profesjonalnie, posiada również dużą liczbę zadań. Uczniowie chętnie podchodzą do tablicy – teraz w dobie komputerów jest to coś co znają i uwielbiają - matematyka nie kojarzy im się już z nudnym obowiązkiem, ale ciekawym doświadczeniem. Z czystym sumieniem polecam program, jest naprawdę bardzo dobry i przy tym odpowiada na potrzebę unowocześniania szkoły i wprowadzenia jej w XXII w. Tak właśnie moim zdaniem powinna wyglądać szkoła przyszłości – prosto, interaktywnie, ciekawie. - Dorota W., nauczycielka z LO Warszawa

Interaktywność w dziedzinie matematyki wreszcie zaczyna wychodzić ze sfery dumnego sloganu reklamowego i nabiera wartości użytkowej. Gdyby wyobrazić sobie kartkę papieru , oraz kartkę papieru która sama sprawdzi i powie co myśli o tym, co napisał na niej uczeń, to e-nauczyciel, jest właśnie krokiem w stronę tej drugiej. Mogę traktować go jako podręcznik, ćwiczenia i swego rodzaju asystenta nauczyciela. Dzięki temu na lekcji „jest nas dwóch”, a wiadomo o ile więcej można wtedy poświęcić uwagi uczniom i zindywidualizować podejście do Nich. - Damian G., nauczyciel matematyki ze Szczecina

E-nauczyciela pokazali mi… uczniowie. Jeden z nich wykupił dostęp do e-ucznia i pochwalił się tym na lekcji. Wszedłem na stronę e-math.pl i okazało się, że jest też usługa dla nauczycieli (właśnie e-nauczyciel). Poczytałem, poszperałem i spodobała mi się przede wszystkim skuteczność wyeliminowania kartek z moich lekcji. Teraz na początku lekcji uruchamiam e-nauczyciela, wybieram temat, przedstawiam go (czasem co-nieco dopowiadając), a następnie proszę uczniów do tablicy (dotykowa), by rozwiązali kilka zadań. O dziwo sami się zgłaszają… Przyznają, że zależy im na gromadzeniu kamieni. A jeśli jakiś uczeń otrzyma w zadaniu 10 kamieni – wpisuję mu piątkę. Dzięki e-nauczycielowi moje lekcje stały się ciekawsze, a ja poświęcam znacznie mniej czasu na ich przygotowanie (jak mówią Anglicy: „win-win situation”. Wiem też, że mogę liczyć na wsparcie techniczne ze strony e-math.pl. Dziękuję e-mathowi. - Robert Sz,., nauczyciel z Poznania

Przygotowuję uczniów do matury podstawowej i rozszerzonej od ponad 20 lat. Wiem, że ich problemy zwykle wynikają z braków ze szkół poprzednich, gimnazjum a nawet podstawówki. Uczniowie pracujący z e-math.pl mają ten komfort, że mogą bez obaw (czytaj: kompromitacji) uzupełnić te luki w swoim własnym tempie i przyjść na lekcję do szkoły z wiedzą, która pozwala mi przeprowadzić zaplanowane lekcje w normalnym tempie ale z pewnością, że wszyscy nadążają. Wykorzystuję e-math.pl na lekcjach bo jest to jedyny program wspomagający nauczanie matematyki, który pozwala na pełne wykorzystanie tablicy interaktywnej, nie tylko jako ekranu do projektora (jak to było z programami dostępnymi na rynku) ale jak nowoczesne narzędzie reagujące na treści wpisywane przez uczniów. E-math.pl daje mi tę niesamowitą przewagę, która powoduje, że uczniowie szybciej się uczą i lubią być wywoływani do tablicy :) - Urszula K, Łódź

Dlaczego e-nauczyciel wg e-math.pl? Zajęcia lekcyjne z tym programem, to zajęcia z wykorzystaniem nowych technologii i cieszą się dużym zainteresowaniem wśród moich uczniów. Komputer, tablica interaktywna czy inne pomocne dydaktyczne jakie wykorzystuje na zajęciach lekcyjnych, przyczyniają się do lepszego zrozumienia lekcji, zaangażowania czy też zainteresowania przerabianym materiałem. A jak wszyscy wiemy, w przypadku matematyki nie jest to prosta sprawa. – Renata G., Wrocław

W końcu szansę skorzystania z nowych technologii w edukacji mają również moi uczniowie. Korzystanie z e-nauczyciela w czasie lekcji matematyki pozwala mi na wzbogacenie i urozmaicenie ich poprzez stosowanie wizualizacji i interaktywności. W obecnym świecie nowoczesne metody pracy, pozwalają uczniom na lepsze przyswojenie wiedzy, a lekcje są ciekawsze i bardziej atrakcyjne. Uczniowie są bardziej aktywni w czasie lekcji, i co istotne chętniej odrabiają zadane prace domowe. Gorąco polecam pracę z tym programem. – Anna P., Lublin

Opinie na temat współpracy z nami przy innych pomysłach – tutaj na temat I ogólnopolskiego Dnia Matematyki:

Bawiliśmy się wspaniale – piszą Anna G. i Beata Ł. z Gimnazjum Publicznego w Lamkach. – Na matematyce może być też wesoło i... zaskakująco. Zadania z Turnieju Matematycznego zaskoczyły nawet nauczycieli. Matematyka jest jednak Królową Nauk.”.

Zainteresowanie młodzieży było duże, takich lekcji chcieliby więcej. Sami informowali o święcie liczby π!” - Nauczyciele z Publicznego Gimnazjum nr 3 im. Zjednoczonej Europy.

Turnieje bardzo się uczniom podobały. Ja też jestem bardzo zadowolona z przeprowadzonych lekcji. Gratuluję świetnego pomysłu i myślę, że prezentację wykorzystam jeszcze nie raz.” – pisze p. Beata Z.

Artykuły

Polecamy nasze artykuły, które m.in. ukazały się w magazynie „Dyrektor Szkoły”

Pora na matematyczną rewolucję

Nowa era w nauce matematyki

E-nauczyciel - matematyka XXI wieku

Cyfryzacja edukacji

E-math... jak to się zaczęło

Niniejsze artykuły są własnością e-math.pl. Korzystanie z nich jest bezpłatne, pod warunkiem umieszczania pod artykułem następującej informacji:

Opracowane przy wykorzystaniu materiałów e-math.pl. E-math.pl to jedyny interaktywny program do nauki matematyki przez Internet, który rozwiązuje zadania razem z uczniem. Nagrodzony Diamentem Oświaty w 2013 roku.

Wymagania sprzętowe i programowe?

Usługa e-nauczyciel (wg metodologii e-math) uruchamiana jest z serwerów e-math.pl i wymaga stałego połączenia z Internetem - login i hasło nauczyciel otrzymuje w procesie rejestracji.

Wymagania:
- komputer z dostępem do Internetu z dowolnym systemem operacyjnym (zalecany Windows)
- przeglądarka internetowa (zalecamy Google Chrome lub Mozilla Firefox)
- zainstalowana bezpłatna wtyczka Flash Player tu możesz pobrać wtyczkę Adobe Flash Player
- projektor do prezentacji lekcji i zadań
- tablica dotykowa dla wykorzystania pełnej interaktywności podczas rozwiązywania zadań.

W przypadku wątpliwości lub problemów należy napisać: biuro@4improve.pl